Waar moet je rekening mee houden als je net een nieuwe smartphone hebt gekocht en twijfelt over een verzekering?
1. Je mobieltje heeft garantie.
Als de telefoon uit zichzelf kapot gaat, dan kan je de telefoon gewoon terugsturen naar de verkoper of de fabrikant. De fabrieksgarantie varieert wel per merk: zo heb je bij Apple 12 maanden garantie en bij Samsung heb je recht op 24 maanden garantie na aankoop van je mobiel.
2. Je bent (misschien) al verzekerd.
Misschien heb je wel geen smartphoneverzekering nodig, omdat je al verzekerd bent. Heb je al een all-risk inboedelverzekering en laat je je mobieltje binnenshuis vallen, dan wordt dat vergoed. Die inboedelverzekering kan je ook uitbreiden met een buitenshuisdekking. Daarmee is je smartphone ook buiten je huis gedekt voor schade, diefstal en soms zelfs voor verlies. Als je in het buitenland bent en je hebt een reisverzekering, dan wordt verlies, diefstal of schade sowieso door de verzekering gedekt.
3. Je moet de voorwaarden checken.
Knijp je ogen samen en lees die kleine lettertjes. Want er zijn grote verschillen tussen de verzekeringen. Als er staat dat je gedekt bent voor diefstal, hoeft dat nog niet te betekenen dat je ook safe bent wanneer je smartphone uit je zak wordt gerold. Dan kan bijvoorbeeld alleen diefstal uit een auto worden gedekt. Ook als je je telefoon verliest wordt dit niet door elke verzekeraar vergoed.
Bron: nos.nl
Over Repair IT Now
Repair IT Now is voor al uw telefoon en tablet reparaties.
Repair IT Now is gevestigd in Sliedrecht en is onderdeel van De PC Makelaar. Wij repareren Samsung, Apple, iPhone, iPad, Huawei en Sony smartphones. Hieronder een overzicht van de telefoons en tablets die wij het meest repareren.